mandag 17. oktober 2011

Strategi for sosiale medier

Fylkestinget vedtok torsdag 29.09 strategi for bruk av sosiale medier.
Akershus fylkeskommune ønsker å ta i bruk sosiale medier som et supplement til tradisjonelle kommunikasjonskanaler, og som et verktøy i å bygge fylkeskommunens identitet og omdømme.

Strategien beskriver mål og mågrupper, kanalvalg, sosiale medier i videregående skoler, organisering og tiltaksplan. Et av tiltakene er at det skal lages en veileder for bruk av sosiale medier.

Jeg mener dette er en god strategi, og det er viktig del av det fylkeskommunens overordnede kommunikasjonsstrategi. Nå gjelder det å følge den opp.

Akershus fylkeskommune har allsidige målgrupper å forholde seg til, og fremstår også selv i ulike roller; blant annet som politisk beslutningsmyndighet, som forvaltningsorganisasjon, og som tjenesteyter. Det kreves bevissthet omkring valg av riktige og egnede kommunikasjonskanaler.

Sosiale medier er kommet for å bli, da må fylkeskommunen være tydelig til stede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar