Det man enstemmig har bestemt i fylkestinget er at ønsker en ny takst- og sonestruktur for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus, i tråd med Ruters anbefalte alternativ ”Stor bysone”. Færre soner i Oslo og Akershus fører til at det blir enklere og billigere å reise for de fleste. Dette alternativet innebærer at antall soner for kollektivtrafikken reduseres fra 88 til tre. Hvor grensen skal være kommer man tilbake til i løpet av høsten.
Så på tross av at Hemnes går ut med ord som molbopolitikk, skandaløst, navleskuende osv på sviktende forutsetninger, registrer jeg med glede at man også mener at man burde ha gjort noe med dette for flere tiår siden. Jeg kan også opplyse om at vi er klar over problemstillingen med Åneby og jeg regner med at dette skal ordne seg i løpet av høsten. Målet er å få enda flere kollektivreisende til beste for den enkelte reisende og miljøet.
På trykk i Aftenposten Aften 06.08.2009 Side: 20
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar