torsdag 28. januar 2010

I de innerste sirkler

Takket være @alexanderfa leser jeg nå Aslaug Hagas "I de innerste sirkler" Jeg har ikke lest den ferdig, men jeg er allerede enig med Aftenposten om at dette er "Ingen dårlig røverhistorie".

Da den kom ut tenkte jeg ikke å lese den, men etter å ha hørt flere si at det er en ok krimbok måtte jeg vel lese den.

Det er troverdig beskrivelser om selve miljøet. Det vil si beskrivelsene om personene er jeg litt mer usikker på. En venn fra facebook sier den har ”utrolig drøye karakteristikker og er tidenes karaktermord av en sittende statsminister”. Det er kanskje svakheten ved boken at det er vanskelig å lese en slik bok fra en tidligere stasråd om en tidligere kollega. Det er vel helller ikke slik at noen bare er snille og andre bare slemme. Det blir for enkelt.

Jeg kan også forstå litt av den følselsen av at, enten man liker det eller ikke, så blir man ikke uberørt av hva som står i aviser og media. Haga er kanskje også den som best har kjent det på kroppen.

Konklusjonen er likvel at boken er morsom å lese. Anbefales!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar